donderdag 18 juni 2015

Kumihimo armbandjes



Na een bezoekje aan Caro's atelier kreeg ik deze mooie spulletjes mee naar huis, een boekje over kumihumo met de bijbehorende materialen. 
Sinds kort ben ik ook aan de slag gegaan met kumihimo voor mijn mochila black and white, dus dit past helemaal in mijn straatje.
Het eerste wat mij opvalt aan het boek zijn de mooie en heldere foto's. Je krijgt meteen zin om aan de slag te gaan. Net zoals met alle nieuwe dingen is het wel even goed kijken en lezen hoe het werkt. Ik ben begonnen met een eenvoudig patroontje. 
De disc werkt prettig, de gleuven zijn in het begin nog een beetje stug maar worden al gauw iets soepeler. De draden blijven mooi op hun plek. Je moet zowel de bovendraden als de draden die onder de disc uitkomen strak aantrekken voor een mooi gelijkmatig resultaat. Ik krijg hierdoor wel al snel last van mijn polsen. Door het mooie glanzende zijdedraad in veel kleuren, zijn er zoveel mogelijkheden te bedenken dat het moeilijk is om te stoppen.
Ik vind het hartstikke leuk om te doen en volgens mij is het ook zeker geschikt voor kinderen. 

Welke armbandje vinden jullie het mooist?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten