donderdag 28 mei 2015

Haakverslaving

Haken werkt voor mij als een soort verslaving, zoveel ideeën in mijn hoofd, zoveel verschillende mogelijkheden. Wanneer ik bezig ben met een project verzin ik tegelijkertijd alweer een hele lading nieuwe projecten, dit zorgt ervoor dat ik minimaal aan 3 verschillende projecten werk. Zo ook momenteel...

Ik ben al een hele poos terug begonnen aan een Mochila in zwart en wit. De bodem had ik snel klaar maar doordat ik weer met andere dingen bezig was kwam de tas maar niet verder.
Inmiddels zit er vordering in :). Ik wilde graag korte hengsels vlechten op de Wayuu manier, na even op dit idee te hebben gebroed, kwam ik eindelijk achter de techniek. Ik zal later vertellen hoe ik het heb gedaan, het resultaat is heel goed gelukt. Nu gauw verder haken aan de tas want dan kan ik de hengsels eindelijk bevestigen en met de tas pronken.


Naast de Mochila black and white ben ik ook begonnen met nog een ananas omslagdoek voor mezelf. Ik heb gekozen voor Drops Belle in een mooie oudroze tint. Het is een katoen/wol mix, met een subtiele glansdraad erdoor, erg mooi en haakt prettig. Zo kan ik mooi uittesten of mijn uitgeschreven patroon helemaal klopt. 



De witte Boho tas wilde ik ook graag in het zwart maken. Ik was daar na het haken van de witte tas meteen aan begonnen, maar op de één of andere manier komt het maar niet verder haha. Zal dat misschien aan al die andere projecten liggen die ik nog moet afmaken?


O ja, ik ben ook nog bezig met een gehaakte top naar een patroon van Phildar. Het haken van kleding vind ik lastig omdat de afmeting en pasvorm heel nauw komt. Het gaat gelukkig goed, alleen vind ik rijen van stokjes haken een beetje saai haha, maar ik ga het wel afmaken hoor!


Naast deze projecten werk ik ook nog aan het uitschijven van patronen en het bedenken van leuke workshops. Afgelopen zaterdag was het weer een gezellige ochtend bij Caro's Atelier!
Het geven van workshops vind ik erg leuk om te doen. Ik zou heel graag willen weten waar behoefte aan is qua workshops, laat je een berichtje achter?

Liefs Norah


Geen opmerkingen:

Een reactie posten