vrijdag 11 oktober 2019

Gehaakte paddenstoel ketting


Omdat de eikel ketting zo'n groot succes is bij mijn zoontje heb ik ook een paddenstoel ketting gemaakt, deze is wel een slag kleiner. Perfect voor een peuter of ouder kind. 

Patroon paddenstoel ketting:

Benodigdheden:
- Peg doll/kegelpoppetje taps van 36x14mm, bijvoorbeeld via de viltshop.nl.
- Haakkatoen, rood en wit, geschikt voor haaknaald nr 2,5, bijvoorbeeld Scheepjes Catona verkrijgbaar via Caro's Atelier.
- Haaknaald nr 2,5
- Stopnaald
- Schaar

Afmetingen:
Paddenstoel: 5,5 cm
Koord ketting: 34 cm

Steel paddenstoel:
Start met een magische ring in wit.
Toer 1: Haak in de ring 6 v.
Toer 2: Haak in elke vaste 2 v (12 v).
Toer 3: Haak 1 v, 2 v in de volgende v, herhaal 5 keer (18 v).
Toer 4 t/m 10: Haak 18 v.
Knip en hecht af.

Hoed paddenstoel:
Start met een magische ring in rood.
Toer 1: Haak in de ring 6 v.
Toer 2: Haak in elke vaste 2 v (12 v).
Toer 3: Haak 1 v, 2 v in de volgende v, herhaal 5 keer (18 v).
Toer 4: Haak 2 v, 2 v in de volgende v, herhaal 5 keer (24 v).
Toer 5: Haak 3 v, 2 v in de volgende v, herhaal 5 keer (30 v).
Toer 6 t/m 8: Haak 30 v.
Toer 9: Haak 3 v, 2 v samen haken, herhaal 5 keer (24 v).
Knip en hecht af.
Borduur met wit, kleine stipjes op de hoed van de paddenstoel.

Mutsje mannetje:
Start met een magische ring in rood.
Toer 1: Haak in de ring 5 v.
Toer 2: Haak in elke vaste 2 v (10 v).
Toer 3 t/m 5: Haak 10 v.
Knip en hecht af.
Borduur met wit, kleine stipjes op het mutsje.

Haak een lossenketting op de door jouw gewenste lengte. Mijn lossenketting is 34 cm. Bevestig de ketting aan weerszijden van de steel, via de opening bovenop de hoed van de paddenstoel. 

Je ketting is nu gereed voor gebruik.






2 opmerkingen:

  1. Hey wat een mooie patroon. Dank u wel. Heb het vandaag gehakt. Een vraagje heb ik....mag ik zien hoe jij de witte stipjes hebt genaaid? Ik bedoel heb jij die enkel op genaaid of is de witte draad aan de binnenkant te zien?
    Groetjes uit Duitsland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, voor mijn late reactie, mijn blog is niet echt actief meer. Wat leuk dat je de paddenstoelketting gemaakt hebt. Bij mij lopen inderdaad in de hoed witte draadjes.
      Veel plezier met de ketting!
      Groetjes Norah.

      Verwijderen