zondag 5 juli 2015

Crochet fringe vest

Afgelopen zomer speelde ik met het idee om een gehaakt vestje met franjes te maken, maar er waren te veel obstakels. Hoe pak ik het aan? Hoe weet ik of de afmeting juist is? Hoe weet ik of het mooi aansluit? Om deze redenen liet ik het idee uiteindelijk maar varen.
Totdat ik ongeveer twee maandjes geleden precies zo'n vestje tegen kwam in de Mango, het heeft een open gebreid motief en ik draag het vestje veel. Nu kwam mijn oorspronkelijke idee van vorige zomer weer bovendrijven. Ik heb nu de juiste afmetingen, jehh!
Ik kocht een aantal bollen Phildar coton 4 in gebroken wit en ging maar gewoon aan de slag. Ik heb vaak stukken moeten uithalen en opnieuw moeten maken om de gewenste afmeting en vorm te krijgen, haha dat hoort erbij als je wat nieuws uitprobeert. Het resultaat is meer dan goed gelukt al zeg ik het zelf! Hieronder de foto's...






7 opmerkingen:

  1. Waauw, heel mooi gelukt hoor!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, die gaat mee in de koffer naar Portugal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi!
    Heb je misschien een beschrijving van het gilet of van alleen de "bolletjes" in het onderste deel van het gilet? Mijn jongste dochter van 6 vind hem namelijk geweldig dus ik heb beloofd dat ik een poging ga doen zo'n gilet te haken.

    Groetjes,

    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tamara, het patroon van de bolletjes komt uit Het grote haakwerkboek van Phildar. Veel succes met haken! Groetjes Norah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je ook een patroon? Mn dochter van 12 wil heel graag zn vestje...alvast bedankt Gr sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uit welk jaar en datum staat het patroon in?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helaas heb ik hier geen patroon van want ik heb jet zelf uitgedacht, de steken komen uit Het grote haakwerkboek van Phildar Marie Claire

    BeantwoordenVerwijderen